Bombone za rođendan u školi

rodjendan u osnovnoj skoli

Uglavnom po internetu nailazim na rasprave za i protiv slavljenja dečijih rođendana u igraonicama, pa da li je potreban ovoliki ili onoliki budžet. Mi smo ovih 9 dečijih rođendana, koliko su oboje imali do sada slavili i kod kuće i u igraonici. Razumem prednosti jednog i drugog, a i opet sve je stvar ličnog izbora. Lično mogu da razumem sve razloge i načine, osim onih slatkih stolova, nalik na američke zabave. Ne razumem ni pozivanje celih vrtićkih grupa, ni celog razreda na rođendan. Ali, to sam ja.

U svim pričama kako smo mi nekada slavili rođendan, uglavnom se spominju rođendanski sendviči (koje im za rođendane i dalje pravimo), ali ono što mene pre svega asocira na proslavu rođendana u detinjstvu je nošenje bombona u školu.

Ne znam kako se nekada radilo u vrtiću, jer nisam nikada išla. Pisala sam post o tome kako sam jednom prilikom napravila vrtićku tortu za više upotreba.

Rođendanske bombone u školskim klupama

Skoro smo se porodično prisećali kako smo u osnovnoj školi za svoj rođendan nosili tvrde voćne bombone.

tvrde bombone
Bombone za rođendan u školi

Bio je običaj da, kada učiteljica da znak, idemo od klupe do klupe sa tim bombonama u providnoj kesici za zamrzivač i svaki učenik uzima po jednu ili dve. Retko kada je neko delio više od dve bombone i niko nije dovodio u pitanje da se pravi spektakl od toga. Naprotiv svi smo bili specijalno raspoloženi tog dana, slavljenik se osećao posebno, a pogotovo ako ga je tog dana ili vikenda kod kuće očekivala i proslava sa spomenutim sendvičima.

Imali smo u razredu i jednog koji se isticao tako što je donosio za svakog po čokoladnu bananicu i to je bila ekstra luksuzna čast. Sada vidim da je nekima ispod časti da donesu samo čokoladne bananice, a ima i onih koji u duhu samo zdrave hrane imaju posluženje u vidu voća, kolačića bez šećera i slično.

bombone za rodjendan u skoli

Najsmešnije je bilo kada smo pričali o bombonama, a svako od nas ima drugačija sećanja. Dok se neki od nas sećaju one ustreptalosti i leptirića u stomaku od sreće, nekima je akcenat na te uspomene na nenormalnoj tremi što treba da se istaknu tako što će kroz celu učionicu i to za vreme časa proći sa kesom bombona u ruci.

Sećanja iz tog perioda su uglavnom svima lepa, ne samo zato što je to bilo detinjstvo i period škole, već upravo zbog tih sitnih zadovoljstava. Ni sada vas ništa ne sprečava da ne preterujete. Klinci su pametni, znaju da razumeju, ako im fino objasnite.

Mi u školu još ne idemo, ali smo iskusili ispadanje prvog zuba i dolazak Zubić vile. Ostavila je naravno čokoladne novčiće pod jastukom, a jutarnja sreća je bila neizmerna. Ne mora i ne treba sve da bude skupo, a deca vrednuju vašu nepodeljenu pažnju i uspomene koje stiču sa ljudima koji ih okružuju.

čokoladni novčić od zubić vile

Save

4 thoughts on “Bombone za rođendan u školi”

  1. Ja tu furam neki svoj fazon. Meni je suludo a puknem na dečiiji rođendan toiko para da se ne oporavim do sledećeg. Moji su rođeni tokom raspusta, pa ovo ne ide. Ali pošto su rođeni isti mesec, slavili su rođendan zajedno. Sada ćeru pustim na bazene sa drugarima, a klincu 10 dece u igraonicu jer mi je u kući pakao. Bombone dele klinci po školi još uvek (mislim u mlađim razredima, mi smo sad veliki) a mi smo ih recimo delili za dobijenu medalju. 🙂

    Liked by 1 person

  2. Моје девојчице бомбоне носе на фолклор да почасте другаре. Ана у школу носи ролатиће и сокове, па учитељица направи журку (друга деца према опредељењу родитеља – има од крем бананица до правих торти), двоје млађих у вртић носе воће (политика куће)… Сви памте певање песмице као нешто најважније што се десило тог дана 🙂
    А Зубић Вила је обема доносила по неку ситницу којој су се радовале као нечему много великом.
    Све се деци може лепо објаснити, а и ја мислим да је најважније да из детињства понесу успомену на љубав 🙂

    Liked by 1 person

Leave a Reply

