Kako dete (ne) prespava noć

I tako, pre neku noć, tačnije u zoru mislim se ja: Jeee… Skoro pa je prespavao noć. Samo dva kenkanja u snu uz mumlanje: “Mama, zagrli me!” i nastavljanje da spava, prespavaće celu noć i na putu smo da počne da spava celu noć. Moj “mali” sin posle 5 godina i 7 meseci konačno će prespavati noć. Koliko sreće na jednom mestu.

Ona standardno spava bez buđenja, uglavnom. Ima pune četiri i ne nemojte me pitati od kada spava celu noć jer pojma nemam. Znate, imam i starije dete koje se budi jer mu se piški, žedan je, sanja ili se boji. I tako nam je prosek oko sedam buđenja tokom noći, nekada se zadesi četiri, ali nekad bude i 20.

2017-05-25

Pričali su mi da će početi da vezuje celu noć sa dve, pa sa tri, odustala sam odavno. Neće! I navikla sam, ne smeta mi. Od nekog doba noći se uvalimo jedno pored drugog, proći će za koju godinu i nedostajaće mi sve ovo. I njegov miris i blizina.

A moram da se prisetim i trudnoće sa njim. Ako je neko mislio da sam tada spavala, varate se. Par dana nakon što je test pokazao trudnoću krenulo je posećivanje toaleta nekoliko puta tokom noći, na pregledu se ispostavilo da je beba jaaaaako nisko a imala sam i neku ogromnu cistu, pa je sve to pritiskalo bešiku. I tako se nastavilo i narednih meseci. Prosek noćnih ustajanja je bio šest. Svaku noć bez izuzetka. Do osmog meseca sam već bila toliko umorna da se par puta desilo da puknem glavom o štok o vrata pri izlasku iz sobe tako da muž odskoči u krevetu i pita izbezumljen šta se desilo.

Za razliku od većine majki koje su umorne u prvim bebinim mesecima, ja sam tada duže intervale sastavljala da spavam. Čak po tri sata je prolazilo vezanog sna.

Odlazio je dva puta pre par godina da spava kod bake, ali u to vreme beba dva je bila još mala i dojila sam je na ta tri sata tako da me ni tada to prespavljivanje noći nije zadesilo.

I tako vam ja kažem, u cik zore razmišljam kako je došla noć kada se samo dva puta promeškoljio u snu, prespavaće celu noć, hajde brže da nastavim da spavam da iskoristim. Sledeće buđenje sam neobično naspavana, shvatam da je uveliko jutro, vikend, on nešto mumla, osećam neku neobičnu toplinu i tek ga onda čujem kako kaže: ”Mama, ja sam sanjao da sam piškio i upiškio sam se!” Mislim, ne da se upiškio nego nas je potopio i nas i krevet i dušek i još malo do prizemlja.

Elem, prvi put mi je sin posle skoro šest godina SKORO prespavao noć, a završilo se tako da sam i ja morala da menjam gaće.

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

Up ↑