Barbie rođendanska torta

Pravimo za ovaj rođendan onu tortu sa lutkom u sredini. Ako mene pitate, to je davno prevaziđeno i skroz mi je glupa ideja, ali ko me je terao da sa sada četvorogodišnjakinjom razgledam ideje na Pinterestu. Naravno da je ona zaključila da je to tako ”kul” i prelepo.

Torta sa lutkom u sredini

Da se razumemo, nisam ja neki stručnjak za pravljenje torti. Tačnije da napravim nije problem, ali za ukrašavanje je daleko od profesionalnog. Nema tu spretnost, ni preciznost, a verovatno ni živce a svi detalji budu lepo upeglani. Uvek bude malo musavo, ali možda se neka mama odvaži da pravi, kada vidi kako to meni ispadne. U tom duhu, meni ova retro torta dođe kao spasonosno rešenje jer se neću maltretirati oko pravljenja figurica kao prethodnih puta.

Barbie torta (9)

Poručiti ili napraviti tortu?

Znam ja da bi bilo najbolje da poručim tortu i sve ove godine razgledam i mozgam. Uglavnom ono što za iole pristojnu cenu mogu da poručim, to bude musavo kao i ovo moje. U tom slučaju, za trostruko manje para ću sama da napravim (ok uz malo suza, malo ”pojma nemam”, malo neispavanosti…). Muž i okolina su uvek u fazonu da preterujem što sam nezadovoljna i da sam perfekcionista, ali realnost je da kada pogledam ovako neke torte kao Slatki svet, izgubim doživotnu želju da i mafine ispečem. Ipak, te savršene torte uglavnom koštaju skoro koliko i kompletna proslava rođendana, pa su do daljneg izvan budžeta.

Kada neko od njih dvoje prepozna šta je na torti, zaključim da sam odradila dobar posao, u okviru svojih mogućnosti i onda se svo nespavanje i nerviranje isplati.

 Torta za osnovu – plazma torta

Verovatno bih mogla da petljam sa nekom komplikovanijom, ali iskrena da budem, mrzi me pored svega što treba da pripremim jer ove godine proslavu pravimo kući i to će se razvući na tri dana, kao Ivkova slava. Sa sve poslom između i gomilom sitne dece koja će defilovati kroz kuću. Uz to, ovu tortu sva deca vole, a planiram je samo za taj dan kad joj baš bude rođendan. Baka se prijavila da napravi još jednu ozbiljnu tortu.

Recept za tortu uvek koristim sa Minjine kuhinjice – klik, jer se pokazao kao najbolji i samim tim nema razloga da mozgam previše. Jedino što ne stavljam u većini opcija je preliv od topljene čokolade, umesto jaja sipam 50ml soka više i umesto Frutele koristim Fantu sa ukusom pomorandže.

Barbie torta (1)

Oblikovanje torte

Prvo smo oprale lutku u sredstvu za pranje sudova, a onda prvo krenule da od umućene torte formiramo kupicu koja će predstavljati suknju. Pošto je od ove mere torte delovalo da će suknja biti previše uska, ako bi se torta do struka razvukla, onda sam joj malo savila noge i savila ih u kolenima, da bi bila koliko toliko niža. Možda sam uspela da dobijem oko 2cm nižu tortu. Negde na pola formiranja je dodata lutka, pa nastavljeno dodavanje fondana. Formirala sam je isključivo rukom. Nisam se trudila da bude idelno ravna da bi više ličila na pravu haljinu.

Fondan ili šlag za ukrašavanje?

Pošto nisam vešta sa šlagom, kada treba da ga izravnam, to prilično nesrećno izgleda, a uz to ni dobar špric baš nemam, izbor je pao na fondan.

Fondan takođe pravim po receptu sa Minjine kuhinjice – klik. Ne znam da li postoji neki bolji, nisam probala do sada. Neki kupovni u kantici je kupovala drugarica i meni su učinio previše redak, pa sa tim ne bih eksperimentisala.

Alat za fondan

Jeste lepo kada imate profesionalni alat, ali svašta može da posluži što već imate u kuhinji. Ako planirate češće da se igrate fondanom, sada i u kineskim radnjama možete povoljno naći neke alate koji smatram da su sasvim dovoljni za kućnu upotrebu. Skoro sam u jednoj takvoj robnoj kući našla set alata za pravljenje cvetova i drugih ukrasa za nekih 150-200 dinara dok sam isti set preko interneta pre par godina platila 800 dinara. Potpuno identičan.

Moj savet je da uvek imate neke različite modle jer dobro dođu, a neke od njih možete naći i u prodavnicama plastike za 50-ak dinara. Osim različitih kalupčića koje koristim i za medenjake i slično, imam i par za vađenje cvetova sa federom za izbacivanje. Odlična stvar. Jednu takvu modlicu za gerber manje veličine sam ovaj put koristila.

Osim toga, potrebna vam je oklagija, ako ćete razvlačiti fondan za prekrivanje, malo extra šećera u prahu za posipanje podloge (isti princip kao kada razvlačite testo) i još prah šećera koji ćete dodavati ako koristite tečne ili gel boje, da ne biste previše razredili fondan, tj da sprečite lepljenje kada se oboji. Znači, potrebne su vam i jestive boje. Čula sam da su gel najbolje, ali i najskuplje. Obično koristim tečne koje koštaju oko 35 dinara bočica i može dugo da vam potraje, a ovaj put sam stavljala najjednostavniju boju u prahu. Kesica je 8 dinara. Struktura fondana tako ostane potpuno očuvana, nema razređivanja i dodavanja šećera, ali se ne rastapa lako i može da ostane u tačkicama. Meni je to ovaj put odogovaralo jer je imao tako i neke sjajne čestice, pa je cela haljina imala i magični efekat svetlucanja. Imala sam već u jući rozikaste ”metalne” kuglice pa mi je palo na pamet da ih iskoristim.

Za sečenje koristim nož za sečenje pice, ali može poslužiti i mali reckavi ili običan nož. Pinceta je uvek dobro došla, ako je potrebno dodavati sitne delove fondana. U ovom slučaju će biti potrebna za stavljanje kuglica.  Mali plastični nožić od alata za pravljenje cvetova i od istog alata deo sa lopticom na vrhu. Umesto ovoga možete korstiti običan nož i štapić za uši, na primer.

Četkica za crtanje vodenim bojama, bilo kakva je potrebna za lepljenje. Kao lepak koristim običnu vodu, to je sasvim dovoljno. Sipajte malo vode u jednu šoljicu i u nju umačite četkicu.Barbie torta (2)

Stavljanje fondana na tortu

Nisam znala kako da napravim spoj na suknji i na pta bi to moglo da liči, pa sam zaključila da je najbolje da napred rastanjim jedan deo fondana u beloj boji i onda ostatak suknje bude u boji. Tako da je polovina fondana obojena u tirkizno plavu i razvučena u pravougaonik (ne mora da bude pravilan i oštrih ivica, jer ćete višak odseći). Meni je za sečenje fondana najlaše da koristim neki sekač za picu, ali bez problema se može koristiti i običan mali nož.

Za korset sa takođe koristila plavi fondan koji sam prethodno razvukla u traku širine oko 5cm i na sredini sam mali trougao izrezala blago da bi imao lep oblik korseta. Obličnom tankom četkicom za crtanje, umočenom u vodu premažete blago traku sa zadnje strane i fondan će se bez problema lepiti za plastiku. Kada se osuši potpuno će čvrsto stajati.

Ukrasi na fondanu

Da bi prelazi bili lepo zamaskirani, a da torta ne bude previše kič, odlučila sam da dodam samo detalje na ivice. Kalupom sam vadila cvetove i sekla ih na pola, a onda ih lepila na ivice suknje, a zatim i na vrh korseta kao na slici. Onda sam pravila mala udubljenja (kao na slici), na koja su dodavane perlice, prethodno sam i pincetu umakala u vodu da se bolje zalepe.

Nakon svega toga, ostali su još prelazi u struku. Pošto su perle bile nešto tipa prljavo roze, a slavljenica je imala želju da haljina ima roze detalje, odlučila sam da pojas bude u istoj boji, kao i donja ivica haljine. U malu količinu belog fondana dodala sam koju kap roze i braon tečne boje i kada sam ih dobro umešala, razvila sam trake širine oko 1cm. Jednu sam premazala vodom sa zadnje strane i stavila oko struka, a drugu oko donje ivice haljine. I time je torta bila gotova i spremna za upotrebu.

Save

Save

Save

Save

5 thoughts on “Barbie rođendanska torta”

  1. Evo me – još jedna sa sličnim fix idejama i konstatacijom da sam super uradila posao ako prepoznaju o čemu se radi… Fondan je i meni lakši, uz to pravljenje torte liči na igru plastelinom. No moji klinci su rođeni sred leta i torte pravim na +40 pa eto meni izgovora za nesavršenosti. Inače, boju u prahu malo razredim. Stavim samo malo u činijicu ili šoljicu i kap vode. I razmutim. I nema tačkica. Moja prva torta je bila bubamara. Ličila je na krokodila. Zgaženog i krvavog.
    A ova tvoja torta je super baš. Vrlo lepo i uredno. Jedina mana koju ja vidim je ta što se lutka ne jede 🙂

    Liked by 1 person

    1. Hvala na komplimentima za tortu! Da, za boje u prahu sam zaboravila da napomenem da inače tako radim, ali sada sam namenski ostavila ovako.
      Nasmejala sam se za bubamaru slatko 😀
      Inače moram priznati da ja na opcije crvene i crne ne pristajem da pravim, tačnije ne pokušavam, jer to bude potpuni fijasko od konzistencije. Previše boje se dodaje da bude baš intenzivna, pa onda i prah šećera. Sigurno da može sa drugim bojama da se dobije, ali ja nisam umela jednom kada sam pokušavala i više ne pokušavam. Crnu pravim u minimalnoj količini tek kad mi treba za zenice i slično. Uskoro ću gledati da postavim slike još nekih torti koje sam pravila.

      Like

Leave a Reply

