Kako odabrati ime za muško dete?

Ovaj post nije tipičan za temu o kojoj pišem, ali su to neka razmišljanja koja mi se vrzmanju po glavi poslednja dva, tri dana, te sam želela da ih podelim.

Kad nas dvoje biramo ime za dete, to je specijalna kategorija traje ko zna koliko dok se ne izrodi neka ideja koja oboma dobro zvuči, pa još par dana mozgamo da li je to to i kad se naviknemo, kao i svi verovatno, ne bismo mogli da zamislimo drugo ime i bolji izbor za dete.

Da smo mi normalni ljudi, izbor imena i ne bi bio neki problem, ali izgleda da baš i nismo! Sada treći put imamo taj zadatak i, iako još ima vremena, nama je beskrajno zabavno da se time bavimo.

muška imena

Za prvo dete smo sastavljali sličan spisak i birali, samo tada smo već znali da je dečak, pa nismo morali da smislimo dva imena, međutim muška su mi nekako dodatno teška i samo po sebi je bilo komplikovano.

Najkomplikovanije je to što ja imam neke sisteme eliminacije:

  • imena očajno vezujem za ljude, pa bih neko koje me asocira samo na pozitivne primere, barem u okruženju,
  • ne želim ime kojim niko neće zvati dete, već će prvog dana dobiti nadimak,
  • ne želim da ih bude četvoro u razredu sa istim imenom, pa da budu prinuđeni da ih zovu prezimenom,
  • ne želim ni previše neobično ime koje se nikako ne slaže sa našim klasičnim prezimenom na -IĆ i poslednje
  • volela bih da izbegnem glasove LJ, NJ i slično u imenu, već da bude koliko-toliko prihvatljivo na svakom govornom području.

Šest godina nakon prvog biranja imena, zaključili smo da smo manje-više na istom putu sa izborom imena. I prvi put su na listi bili: Bogdan, Aleksej, Lazar, David, Strahinja… Naravno izostavili smo sva ona: Šumenko, Sisoje, Kamenko…

Biranje imena za prvo dete

Sergej – jedino koje mi je bilo lepo i kojim sam bila oduševljena prvi put, otpalo je. Drugarica mi je, dok joj ništa nisam spomenula rekla da neki poznati ruski lingvivsta koji se bavi onomastikom tvrdi da je to ime sa najgorom karmom i da je vreme pokazalo da su svi muškarci sa ovim imenom ili lucidni ili depresivci. Mislim, ako se ja pitam, neka bude neki lucidan tip, ali šta da me zadesi depresivac.

Tada je pao izbor na Oliver. Ok i on može imati nadimak – Oli, mada ga mi nikada tako nismo zvali, a on se nekada buni da bi voleo da ima nadimak. Pa mi obećavamo da ćemo ga tako zvati, ali zaboravim posle 3 minuta svaki put, jer mi nekako ne ide. Ima vremena, možda će ga tako zvati drugari i sada ga pozove po neko. Sa druge strane, internacionalno je ime, ima izvedeno ime iz Biblije (Olivier – brdo iznad Palestine), dovoljno je blisko i srpskom jeziku. Mnogi ne znaju, ali Oliver se zvao veliki vojvoda, despot, najbliži prijatelj i štitonoša Cara Dušana – Jovan Oliver Grčinić i izvor – Wikipedia. Osim toga, nekako i kada sumiram poznate ličnosti sa ovim imenom – Mandić, Njego, Mlakar, Dragojević, Stoun… sve je ok na prvi pogled.

Biranje imena za drugo dete

Drugi put je situacija bila specifična utoliko što sam sanjala da imam malu bebu, dečaka, i da se zove David. Koji dan nakon toga saznala sam da sam trudna i ime je bilo odlučeno. Instinkt me je prevario kao i prvi put, pa smo u nekom trenutku saznali da čekamo devojčicu. Imena za devojčicu smo imali pregršt koja ispunjavaju sve kriterijume koje želimo. Dobili smo devojčicu, pa je problem brz rešen. A o biranju imena za devojčicu – drugom prilikom.

Sistem eliminacije imena

Lazar – nadimak Laza, prva asocijacija Laza Lazarević – otpada

Petar – Perica, Varljivo leto ’68. – otpada

Nikola – suviše često i imamo ih u porodici

Andrija – ne znam

 

Bogdan – Diklić aka Mile ”rent a bubreg” iz Nacionalne klase – razmotriti ipak

Nebojša – iz Beograda (Stefanović) i Krstić (bivši Idol) – dovoljno da u naredna tri života otpadne

Relja – ima to diskutabilno LJ, plus kod deteta u grupi trojica i zovu se po prezimenima, prilično često u poslednje vreme – otpada

Damjan – tata ga čita kao Demjan, asocijacija ”Predskazanje” – otpada

Ilija – Gromovnik – može, ali prvo pomislim na Čvorović (Balkanski špijun), bivšem bilo omiljeno ime za dete – otpada

Nemanja – prvi bivši i meni i sestri, nema smisla – otpada

Filip – dosta često u poslednje vreme – otpada

Jovan – uglavnom bude Joca, često se daje, ne leži mi jednostavno – otpada

Đorđe – Đole, Đoka, Đokica – otpada

Janko – neki dalji rođak – otpada

Maksim – često je poslednjih godina, a sad posebno i uz ovo ”Mama voli bebu”, nema šanse – otpada

Novak – em bi bio Nole, em bi svi mislili da je zbog Đokovića – otpada

Jakov –  takođe često u poslednje vreme, posebno od kada je Seka Aleksić dala ovo ime sinu

Uroš – Nejaki, imamo tri u okruženju- otpada

Dušan – sjajno, car Dušan, Dušan Silni, ali biće Dule, Duca – otpada

Jug, Vuk, Vid, Istok, Sever – čudan mi je vokativ – Juže, Vuče, Vide (valjda)… – otpada

Vukan – nije loše, razmotrićemo

David – ostalo u opticaju od prošlog puta, nije loše

Antonije – Pušić, Isaković, jeste da je malo dugo, pa bi sigurno imao nadimak, a i tata ga je eliminsao upravo zbog ovog Antonije Pušić. Ha! – otpada

Strahinja – od reči strah – otpada

Otpala su još imena rodbine, imena bliskih umrlih i slično. Mozganje se nastavlja, a o izboru ću vas obavestiti. A možda nas i ultrazvuk uputi da se preorijentišemo na drugi pol.

 

 

 

 

 

 

Save

Save

2 thoughts on “Kako odabrati ime za muško dete?”

Leave a Reply

